Odszkodowanie dla turysty za zmianę godziny wylotu

Odszkodowanie dla turysty za zmianę godziny wylotu

Niezależne od obowiązków turysty biuro ma kategoryczny obowiązek poinformowania go o zmianach w imprezie. Tak mówi najnowszy wyrok Sądu Najwyższego, ważny dla wyjazdów turystycznych.

W interesie organizatora imprezy turystycznej leży zadowolenie klienta i uwolnienie się od jakichkolwiek problemów. Faktem jest, że zdarzają się dość często zmiany godzin lotu, które wynikają przede wszystkim z tego, że firmy turystyczne nie są właścicielami samolotów. Mają jednak sprawdzone standardy informowania o tych zmianach, a w dobie elektroniki wystarczy wysłać SMS czy maila. Jeśli dochodzi do nieporozumień, to zwykle dlatego, że turysta podał zły adres czy numer bądź nie odbiera informacji z biura. W związku z nową dyrektywą w sprawie imprez turystycznych, która powinna być implementowana do połowy 2018 r., zbliża się jednak okazja do przedyskutowania i może doprecyzowania w krajowym prawie tych kwestii.

Źródło: Artukuł