Historia biura

Historia biura

Biuro Rachunkowe Doradców Podatkowych  ”  Bilans ” Lubicz-Posochowski Artur & Lucyna Słota s.c. powstało w 1993 roku i nieprzerwanie działa na rynku usług księgowych i doradztwa podatkowego. Założycielami biura było trzech wspólników( dwie główne księgowe i  jeden biegły rewident).Obecnie wspólnikami spółki są mgr Artur Lubicz-Posochowski ( Doradca Podatkowy nr 07366 , świadectwo kwalifikacyjne  do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych  wydany przez Ministra Finansów nr 33813/02 ) oraz mgr Lucyna Słota ( Doradca Podatkowy nr 08634  , świadectwo kwalifikacyjne wydane przez Ministra Finansów nr 81/95 ) .Pierwszą siedzibą spółki było mieszkanie jednego ze wspólników, następnie siedzibę spółki przeniesiono na ulicę Moniuszki w Bytomiu. W 1995 roku spółka przeniosła siedzibę do biurowca mieszczącego się w Bytomiu przy ulicy Wrocławskiej 94 .Następnie 1996 roku firma przejęła inne biuro rachunkowe, co spowodowało otwarcie oddziału na terenie dzielnicy Bytomia –  Szombierki. W roku 2008 spółka przeniosła siedzibę firmy do zabytkowej kamienicy mieszczącej się w centrum Bytomia przy rogu ulicy Powstańców Warszawskich i placu Kruczkowskiego, gdzie firma zajmuje całe drugie piętro oraz połowę trzeciego piętra.

Nasza oferta skierowana jest do firm, które potrzebują profesjonalnej obsługi księgowej jak i też profesjonalnego  doradztwa podatkowego. Cechą wyróżniającą nasze biuro jest umiejętność dostosowania usług do indywidualnych wymagań i oczekiwań klientów. Zajmujemy się prowadzeniem księgowości na podstawie świadectwa kwalifikacyjnego Ministra Finansów jak i też uprawnień wynikających z ustawy o Doradztwie Podatkowym, świadczymy również usługi w zakresie doradztwa podatkowego, w tym reprezentowania podatnika przed organami podatkowymi jak i sądami administracyjnymi. Nasza oferta obejmuje także obsługę firm w zakresie kadr i płac.Nie ograniczamy  swojej  działalności do  województwa śląskiego , dlatego też posiadamy klientów z różnych rejonów polski ( Bielsko Biała , Kraków ) , a także klientów za granicą.  Wszystkie usługi wykonywane w naszym biurze są ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej do kwoty 400 000 złotych za każde zdarzenie .

Celem działalności biura jest odciążenie naszych klientów od wszystkich spraw związanych z wizytami i kontaktem z urzędami skarbowymi i ZUS tak, aby mogli oni zajmować się wyłącznie swoją działalnością gospodarczą. Dlatego też przywiązujemy dużą wagę do dostarczania im rzetelnej informacji zarządczej i rachunkowej, które pomagają i ułatwiają podejmowanie strategicznych decyzji.

Aktualnie zatrudniamy 20 osób. Nasz personel nieustannie jest dokształcany w zakresie nowych przepisów. Pracownicy naszego biura to osoby kompetentne,  odpowiedzialne i zobowiązane do przestrzegania przepisów ustawy o ochronie danych osobowych. Nasi klienci to głównie małe i średnie firmy zajmujące się produkcją, handlem, usługami (budowlane, transportowe, prawne i wiele innych). Są wśród nich osoby fizyczne, spółki cywilne, spółki osobowe, spółki kapitałowe, stowarzyszenia, oddziały spółek zagranicznych( z Wielkiej Brytanii)  oraz spółki kapitałowe z udziałem podmiotów zagranicznych( kapitał niemiecki). Obsługujemy też osoby fizyczne uzyskujące dochody np. z wynajmu lokali.
Prace księgowe, płacowe i kadrowe prowadzimy komputerowo. Dbając o bezpieczeństwo danych sporządzamy bieżącą archiwizację danych. Oprogramowanie jest nabyte legalnie, posiadamy stosowne licencje na poszczególne programy użytkowe.

Obecnie nasza  firma  jest na  etapie  wdrażania programu udostępniającego klientom elektroniczny sekretariat  , który to umożliwi załatwienie  większości spraw przez klientów  on-line  przez  cała dobę ( m.in. zgłoszenie zatrudnienia / zwolnienia pracownika ,zgłosznie danych do list płac, elektroniczna tablica ogłoszeń , zadanie  zapytań do pracowników  , bezpieczne ? szyfrowane/ przesyłanie dokumentów  , uzyskanie  informacji o wynikach  finansowych swojej spółki jak i też o wysokości podatków za poszczególne miesiące )