Biznesowy dress code, czyli co należy wiedzieć o stroju służbowym

Biznesowy dress code, czyli co należy wiedzieć o stroju służbowym

Strój jest w biznesie aspektem tak samo ważnym jak szerokie kontakty czy pieniądze. Profesjonalny biznesowy dress code może przynieść nam wiele, a błędy popełnione w tej materii mogą zniszczyć nawet najbardziej oczywisty interes. Jak się zatem ich ustrzec?

Biznesowy dress code to element savoir-vivre’u zawierający zbiór zasad określających normy stroju w odniesieniu do konkretnych miejsc i sytuacji, w których się znajdziemy, a także regionu świata, kraju, kultury czy chociażby religii. Biznesowy dress code określa przede wszystkim etykietę stroju służbowego bądź ubrania na rozmowę kwalifikacyjną. W polskim słowniku pojęcie to pojawiło się całkiem niedawno, co oczywiście nie znaczy, że wcześniej wygląd i ubiór nie miał w krajowym biznesie żadnego znaczenia.

Odpowiedni biznesowy dress code zależy od miejsca, w którym pracujemy, funkcji, którą sprawujemy, czy chociażby osób, z którymi się spotykamy. Bez kontekstu spotkania nie ma recepty na idealny strój. Niekiedy idealnie skrojony garnitur będzie atutem, a w innej sytuacji może okazać się modowym faux pas.

W biznesowym dress codzie liczy się przede wszystkim elegancja, która wiąże się z wyczuciem i prostotą, a niekoniecznie metkami najlepszych marek oraz drogimi dodatkami. Przesadny „szpan” na tym polu może dużo bardziej zaszkodzić, niż pomóc. Strój nie powinien być wyznacznikiem naszej zamożności, a schludności i szacunku do osób, z którymi się spotykamy. Najważniejsze jest zatem, żeby absolutnie zawsze był czysty i świeży. Nie powinien mieć żadnych zaciągnięć, plam czy dziur. Koszula powinna być idealnie wyprasowana, a dodatki dobrane ze szczegółowością i gustem. Wpływ na stylizację biznesową ma też jej odpowiednia długość i wielkość, odpowiednie zestawienie kolorów i deseni oraz późniejszy sposób noszenia.

Źródło: Artykuł